W celu podkreślenia ogromnej roli czytania i konieczności rozwijania kompetencji czytelniczych przez całe życie, kancelaria prezydenta RP Bronisława Komorowskiego w 2012 roku lekturą "Pan Tadeusz" Adama Mickiewicza zainicjowała bardzo ciekawą akcję Narodowego Czytania. Głównym jej celem ustanowiła popularyzację czytelnictwa oraz wzmocnienie poczucia tożsamości narodowej poprzez kontakt z wybitnymi dziełami literatury polskiej. W następnych latach Polacy spotykali się w pierwszą sobotę września, aby poznać twórczość Aleksandra Fredry i Henryka Sienkiewicza. W 2015 roku do czytania wybrano "Lalkę" Bolesława Prusa. Kolejna edycja Narodowego Czytania odbyła się pod honorowym patronatem prezydenta Andrzeja Dudy, który zachęcając do udziału w akcji argumentował: Lektura książek nie tylko pogłębia wiedzę, ale rozwijając wyobraźnię, sprawia, że wzrastają nasze kompetencje i możliwości oddziaływania na świat. Aby z roku na rok poziom czytelnictwa w Polsce wzrastał, konieczne jest stworzenie ponadpokoleniowej wspólnoty czytelników, pielęgnujących tę piękną i pożyteczną aktywność. Do tej ciekawej inicjatywy prezydenckiej już po raz kolejny włączyło się Liceum Ogólnokształcące im. ONZ w Biłgoraju. W czytelni biblioteki szkolnej spotkali się uczniowie, którzy wysłuchali fragmentów "Lalki" Bolesława Prusa czytanych przez dyrektora szkoły Mariana Klecha, polonistkę Barbarę Łagód oraz uczniów klasy drugiej liceum. Młodzież miała okazję poznać także genezę "Lalki" i jej głównych bohaterów. Na prezentacji multimedialnej zobaczyła miejsca w Warszawie, związane z akcją powieści. - W roku szkolnym 2015/16 jednym z priorytetów Ministerstwa Edukacji Narodowej jest rozwijanie kompetencji czytelniczych. Udział naszej szkoły w akcji Narodowego Czytania to kontynuacja działań i projektów organizowanych w bibliotece szkolnej, a służących zachęcaniu do czytania - podkreśliła Anna Dobraczyńska, koordynator akcji. Organizatorzy zapewniają, że podobne akcje będą kontynuowane, ponieważ wpływają na wzrost zainteresowania literaturą piękną. Mają one również na celu zaprezentowanie bibliotek szkolnych jako placówek realizujących ciekawe inicjatywy i projekty służące rozwijaniu kultury czytelniczej oraz pokazanie biblioteki jako miejsca otwartego, ciekawego, w którym nie ma nudy i stagnacji.