Gdzie załatwić sprawę?
Otóż wniosek o zezwolenie na otwarcie składu podatkowego można złożyć na dwa sposoby. Po pierwsze osobiście u naczelnika Urzędu Skarbowego. Innym rozwiązaniem jest wysłanie wniosku rejestrowanym listem. W przypadku wybrania drugiej opcji ważne jest to, aby wybrać opcję związaną z potwierdzeniem odbioru listu.
Dla kogo zezwolenie?
Kiedy prowadzisz działalność gospodarczą, możesz złożyć wniosek o zezwolenie na założenie składu podatkowego. Przy czym musisz też pamiętać o tym, aby wcześniej zarejestrować się jako podatnik akcyzy. Jeśli spełniasz poniższe kryteria, to zapewne zezwolenie zostanie ci wydane w terminie do 30 dni.
O zezwolenie mogą ubiegać się:
- osoby, które prowadzą działalność gospodarczą, jednak bardzo ważne jest to, aby profil działania firmy wiązał się z magazynowaniem, produkcją lub ewentualnie z przeładowywaniem wyrobów akcyzowych,
- osoby, które są podatnikami podatku od towaru i usług,
- właściciele firm, którzy nie są skazani za przestępstwo skarbowe, gospodarcze, związane z obrotami pieniędzmi, czy też z wiarygodnością dokumentów,
- osoby, które nie mają jakichkolwiek zaległości w płaceniu cła, czy też innych podatków, w tym także składek zdrowotnych lub na ubezpieczenie społeczne,
- właściciele firm, wobec których nie jest aktualnie prowadzone postępowanie związane z upadłością lub też likwidacją,
- osoby, które złożyły tzw. zabezpieczenie akcyzowe (wyjątkiem są osoby, które są zwolnione ze składania owego zabezpieczenia),
- firmy, którym nie zostały wycofane żadne zezwolenia akcyzowe, koncesje, czy też zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie wyrobów akcyzowych,
- działalności gospodarcze, które mają tzw. tytuł prawny, w którym będzie mieścić się skład podatkowy.
Jakie dokumenty trzeba dołączyć do wniosku?
Do samego wniosku należy dołączyć również kilka dokumentów, oto one:
- zaświadczenie potwierdzające, że nie było się wcześniej karanym,
- zaświadczenie, które potwierdzi, że nie posiada się zaległości związanych z uiszczeniem składek ZUS,
- plan składu,
- dokument mogący potwierdzić, że właściciel firmy opłaca podatek od towarów i usług,
- dokument potwierdzający, że możliwe jest korzystanie z miejsca, w którym będzie znajdował się skład podatkowy.
Do tego należy dołączyć również wszelkie dokumenty, które będą potwierdzały profil działalności firmy związany z wyrobami, które będą magazynowane lub produkowane w składzie podatkowym. Wśród nich powinny znaleźć się, choćby koncesje.
Wszystko, czego jeszcze nie wiesz o składach podatkowych
Dzięki współpracy z firmą http://pro-log.com.pl/ dowiesz się wszystkiego, czego potrzebujesz wiedzieć o składach podatkowych. Dzięki temu będziesz mógł magazynować swoje wyroby akcyzowe lub nawet je produkować.