W magiczny klimat zimy wprowadzało dzieci głośne czytanie baśni i bajek, wśród których prym wiodła "Królowa Śniegu" H. Ch. Andersena. Następnie uczestnicy (dzieci w wieku 7-12 lat i przedszkolaki) brali udział z Nelą w niesamowitych wyprawach na północne koło podbiegunowe. Maluchy odwiedziły Islandię, Finlandię i Grenlandię. Dzieci wspólnie z małą reporterką zobaczyły oczami wyobraźni niezwykły świat koła podbiegunowego.
Maluchy brały udział w różnych zabawach i grach ruchowych, logicznych, plastycznych i teatralnych. Było między innymi: odkrywanie koła na globusie, poszukiwanie reniferów, maskonurów, piżmowołów, konkurs na najgłośniejsze wycie psów husky czy wyścigi psich zaprzęgów. Uczestnicy także płynęli wspólnie z wielorybami, tworzyli zorzę polarną, odwiedzili wioskę Mikołaja czy kruszyli pokrywę lodową jak lodołamacz i tak można jeszcze wymieniać długo. Dzieci wykonały również wspólnie fantastyczne prace - powstały góry lodowe o niesamowitych kształtach, mroźne drzewa i plastycznie lepione wesołe bałwanki. Nie zabrakło oczywiście odczytywania krótkich fragmentów z książki "Nela na kole podbiegunowym" i oglądania niesamowitych ilustracji co stanowiło świetne uzupełnienie zadań wykonywanych przez dzieci. Uczestnicy również podczas spotkań w bibliotece uczyli się kodowania poprzez zabawę z robotem Photon. Po pierwszych próbach oswojenia się z możliwościami tego sympatycznego robota, dzieci w swoich grupach wymyślały zimową historyjkę. Potem wykonały do niej specjalne ilustracje i opowiadały ją wspólnie z zakodowanym robotem Photon.
Maluchy tradycyjnie otrzymały drobne gadżety ufundowane przez Bank Spółdzielczy w Księżpolu i Urząd Gminy Aleksandrów. W przygotowanie zajęć zaangażowało się również Przedszkole "Leśne Skrzaty" w Aleksandrowie i Koło Przyjaciół Biblioteki. Dużym zainteresowaniem wśród najmłodszych korzystających z biblioteki w okresie feerii cieszyły się książki zabawki, gry planszowe i puzzle oraz malowanki, które ożywały wirtualnie za sprawą specjalnej aplikacji.
Zabawa z książką po raz kolejny pokazała, że może inspirować dzieci do poznawania i odkrywania różnorodności otaczającego nas świata. Może być również alternatywą na wielogodzinne wpatrywanie się ekran smartfonu, szczególnie gdy dzieci mają dużo wolnego czasu.