Podczas dwóch spotkań online uczestnicy projektu z Hiszpanii, Turcji, Słowacji oraz Polski prezentowali siebie i swoje zainteresowania. Hiszpanie uczą się teraz w szkole, więc można było oglądać ich w klasie, natomiast Turcy, podobnie jak uczniowie w Polsce, uczą się zdalnie. Okazuje się, że mimo odległości geograficznej i odmienności kulturowej wszyscy partnerzy projektu uprawiają podobne dyscypliny sportu, tak samo kochają zwierzęta (koledzy ze Słowacji bardzo nie lubią pająków), uwielbiają słuchać muzyki.
W związku z obchodzonym w kwietniu Dniem Ziemi nasi uczniowie zobowiązali się zrobić coś pożytecznego dla swojej planety. Każdy z uczestników projektu wybrał sobie zadanie, które podjął się zrealizować i które jego zdaniem jest najważniejsze dla "poprawy świata". Działaniami najbardziej docenianymi przez dzieci okazały się zbieranie śmieci, oszczędzanie wody, wybór roweru zamiast samochodu, sadzenie roślin czy segregacja odpadów. W międzynarodowych grupach uczniowie utworzyli kolekcje Wakelet dokumentujące ich działania.
Obok realizacji zadań projektowych uczniowie Szkoły Podstawowej w Dąbrowicy mieli także możliwość sprawdzenia swoich umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim oraz stawienia czoła tremie, która zazwyczaj towarzyszy pierwszym międzynarodowym kontaktom. Anglojęzyczny dialog wyzwolił w uczniach niesamowite emocje, zmotywował ich do spontanicznych zachowań językowych. Uczniowie docenili potrzebę nauki języka obcego jako narzędzia komunikacji z rówieśnikami z różnych zakątków nie tylko Europy, ale też całego świata. Okazuje się, że odległość i nauka zdalna nie stanowią przeszkody w podejmowaniu nowych wyzwań i nawiązywaniu przyjaźni.
Autorem i koordynatorem innowacyjnego międzynarodowego projektu "Make the world a better place to live" jest nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej w Dąbrowicy Ewa Sokół.