Zgodnie z wprowadzoną w 2018 roku nowelizacją ustawy o samorządzie gminnym, procedurę udzielenia absolutorium rozpoczęło przedstawienie przez burmistrza raportu o stanie gminy Goraj na 2020 rok. Dokument ten obejmuje podsumowanie działalności burmistrza, a w szczególności realizacji polityki gospodarczej, społecznej, oświatowej, kulturalnej i sportowej gminy. Zgodnie z procedurą, przedstawienie raportu zakończyła debata na jego temat, w której radni zajęli swoje stanowisko. Następnie w wyniku przeprowadzanego głosowania radni jednomyślnie udzielili burmistrzowi wotum zaufania.
Rada Miejska przed podjęciem uchwały w sprawie udzielenia absolutorium burmistrzowi z tytułu wykonania budżetu za 2020 rok, zatwierdziła uchwałą NR XXVIII/179/2021 sprawozdanie finansowe za 2020 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2020 rok.
Przed zatwierdzeniem sprawozdań radni zostali zapoznani z pozytywną opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie o przedłożonym przez burmistrza Goraja sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2020 rok.
Przed głosowaniem nad udzieleniem absolutorium burmistrzowi Goraja, radni zostali zapoznani: ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej, obejmującym pozytywną opinię komisji o wykonaniu budżetu gminy Goraj za rok 2020 oraz wnioskiem komisji o udzielenie absolutorium burmistrzowi Goraja z tego tytułu, jak też z pozytywną opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Goraju w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Goraja za 2020 rok.
Następnie po przewidzianej w porządku obrad sesji dyskusji, radni podjęli uchwałę Nr XXVIII/180/2021, udzielając Burmistrzowi Goraja absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2020 rok.