Pozycjonowanie stron — linki sponsorowane i pojawienie się w organicznych wynikach wyszukiwania
Co odróżnia użycie linków sponsorowanych od pozycjonowania organicznego? Jedną z dobrze działających form promocji firmy może być użycie Google Ads, czyli płatnej reklamy, dzięki której znajdziemy się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Jest to sposób, który sprawdzi się w przypadku działalności, które obracają się wśród licznej konkurencji i wtedy, kiedy chcemy natychmiastowych efektów w zbieraniu potencjalnych klientów lub kiedy interesuje nas sprzedaż konkretnych produktów.
Pozycjonowanie organiczne stron, to bardziej pracochłonnych proces, w którym musimy poznać algorytm Google, żeby poprawić pozycję strony, którą promujemy. Czym jest pozycjonowanie organiczne i jak pojawić się wyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania? W wynikach organicznych pojawia się każda strona, która trafiła do indeksu Google. Żeby zadbać o nasze organiczne pozycjonowanie, należy wybrać odpowiednie słowa kluczowe, które ułatwią naszym potencjalnym klientom znaleźć się na Twojej stronie. Co więcej, algorytmy Google doceniają użycie odpowiednich słów kluczowych, ponieważ strony WWW najlepiej pasujące do konkretnej frazy oceniają wyżej.
Pozycjonowanie organiczne jak zoptymalizować swoją stronę?
Zwiększenie widoczności swojej firmy, to tylko początek naszego działania, aby spowodować znaczny wzrost odwiedzin na naszej stronie. Optymalizacji Twojej witryny jest równie ważna jak właściwe dokonanie wyboru słów kluczowych. Możliwość uzyskania pozycji w wynikach wyszukiwania, która będzie nas satysfakcjonować, zależy również od szybkości, z jaką działa nasza witryna internetowa, co można poprawić dobra optymalizacja kodu strony, a także od jakości naszych treści i od ich oryginalności. Warto także sprawdzić jakie potencjalne korzyści może zaoferować nam pozycjonowanie lokalne, ponieważ może okazać się ono wyjątkowo pomocne dla firm działających głównie na terenie jednego miasta. Ten sposób pozycjonowania skupia się na znajdywaniu klientów w Twojej okolicy.
W przypadku inwestycji w marketing internetowy warto dobrze poznać temat pozycjonowania i dobrać odpowiednie środki do naszych potrzeb, ponieważ reklamy adwords mogą okazać się wielokrotnie skuteczniejsze niż wyniki organiczne. Jednakże dla niektórych to właśnie pozycjonowanie lokalne lub użycie właściwej strategii content marketingu okaże się kluczowe do rozwoju firmy, warto samodzielnie porównać potencjalne korzyści naszych działań.