Droga na tym odcinku jest górzysta i kręta. Prowadzi głównie przez tereny niezabudowane. Pilnie wymaga modernizacji i dostosowania do najnowszych standardów.
Zakres prac
W ramach inwestycji droga będzie rozbudowana na odcinku ok. 8,7 km, a na fragmencie ok. 1,6 km wyremontowana. Odcinek planowany do rozbudowy rozpoczyna się na połączeniu z końcem obwodnicy Gorajca, a kończy w okolicach przyszłej obwodnicy Szczebrzeszyna (obwodnice te będą realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic).
W ramach inwestycji m.in. wymieniona będzie nawierzchnia i wzmocniona jej konstrukcja. Powstaną doświetlone przejścia dla pieszych z azylami, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, przebudowane i wybudowane zostaną nowe chodniki, a także ścieżki rowerowe.
Planowana jest także przebudowa i budowa nowych zatok autobusowych, zjazdów indywidualnych i publicznych, oświetlenia drogowego oraz przejść ekologicznych dla zwierząt. Przebudowany zostanie również system odwodnienia drogi.
Z kolei na dalszym odcinku, o długości ok. 1,6 km, w Szczebrzeszynie planowany jest remont DK74, który zacznie się przed wjazdem do miasta a zakończy w rejonie skrzyżowania z ul. Jana III Sobieskiego.
Złożone oferty
W przetargu na rozbudowę drogi wpłynęły trzy oferty. Wszystkie mieszczą się w kwocie, jaką GDDKiA przewidziała na zrealizowanie inwestycji (125 650 000 zł). Oferty złożyły:
konsorcjum RUBAU Polska (lider) i Poltores (partner) - 91 258 198,36 zł,
Strabag - 115 421 193,13 zł,
konsorcjum Mota-Engil Central Europe (lider) i PBI Infrastruktura (partner) - 116 650 965,47 zł.Kolejnym krokiem będzie analiza ofert i wybór najkorzystniejszej z nich. Podpisanie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w tym roku.