Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2023.05.27 08:30

Jak założyć mały e-commerce?

Rynek e-commerce dynamicznie się rozwija, a w dzięki działalności internetowej można docierać ze swoimi produktami do klientów z różnych części świata. Dlatego też założenie małego sklepu internetowego to jeden z pomysłów na własny biznes. Co się z tym wiąże i jak przygotować się do takiego przedsięwzięcia?
Jak założyć mały e-commerce?
Jak założyć mały e-commerce?

Zakładanie sklepu internetowego - najważniejszy jest pomysł

Wszystko zaczyna się od idei, którą następnie przekształca się w realne działanie. Podobnie jest z zakładaniem sklepu internetowego. Dlatego też pierwszy krok to podjęcie decyzji, co właściwie chce się sprzedawać, a przede wszystkim komu. Dobór grupy docelowej to kluczowa strategia w sprzedaży.


Sposobem na przetestowanie pomysłu i całego przedsięwzięcia jest stworzenie biznesplanu. Pomoże on w dokładnym rozeznaniu się na rynku, przekalkulowaniu kosztów i sporządzeniu analizy SWOT. Osoby, które jak dotąd nie tworzyły takiego schematu, mogą posłużyć się przykładem szczegółowego biznesplanu i zainspirować się przy tworzeniu własnego.


Warto pamiętać, że zakładanie własnego sklepu internetowego wiąże się również z koniecznością zarejestrowania działalności gospodarczej poprzez wniosek do CEIDG. Mikroprzedsiębiorca musi też w tym zakresie wybrać numer PKD dla swojego biznesu, a także złożyć dokumenty do ZUS-u. Należy więc dokładnie zapoznać się ze wszystkimi regulacjami dotyczącymi prowadzenia tego typu działalności.

Wybór domeny, oprogramowania i wygląd sklepu internetowego

Po opracowaniu pomysłu należy zabrać się za wybór "miejsca" w sieci. Można zdecydować się na założenie sklepu na jednej z platform sprzedażowych lub na stworzenie własnej witryny. Drugi sposób jest jednak bardziej czasochłonny i kosztowny, dlatego w przypadku małych biznesów zaleca się pierwsze rozwiązanie.


Kolejny krok to wybranie domeny, czyli adresu, pod którym można znaleźć daną stronę internetową. Przeważnie składa się z nazwy sklepu i rozszerzenia jak np. pl., com., lub eu.


Na sam koniec pozostaje opracowanie wyglądu całego sklepu i dodanie poszczególnych produktów. Ważne, by zadbać o spójny design i przejrzysty interfejs. Jest to podstawa projektowania doświadczeń użytkownika. Dzięki temu potencjalni klienci od razu odnajdą się na stronie i będą wiedzieli, w którym miejscu dodać produkty do koszyka, a w którym opłacić zamówienie. Przejrzysty i intuicyjny system to podstawa w sprzedaży internetowej.


Nie trzeba jednak do tego żadnych kursów czy pełnych szkoleń z podstaw projektowania. Wystarczy na początku skorzystać z jednego z gotowych już szablonów dostępnych na platformach sprzedażowych i dopasować go według własnego uznania. Należy jednak pamiętać o kilku kluczowych elementach witryny sklepu internetowego. Są to:


  • Nawigacja na stronie - pasek w górnej części strony, w którym klient może znaleźć zakładki z różnymi kategoriami.

  • Zdjęcia produktowe - powinny dokładnie przedstawiać dany produkt.

  • Banery - są ciekawym uatrakcyjnieniem strony. Można na nich zaprezentować najnowszą kolekcję lub poinformować o wyprzedaży.

Regulamin i płatności w sklepie internetowym

Poza samym wyglądem strony równie istotną kwestią są metody płatności, dostawy i przede wszystkim regulamin sklepu internetowego. To dokument, który chroni nie tylko konsumenta, lecz także sprzedawcę. Powinien zawierać takie informacje jak opis zakresu działalności, możliwe formy dostawy i jej koszty, szczegółowy przebieg składania zamówienia i warunki zwrotów, wymiany oraz reklamacji.


Obecnie nawet mały e-commerce nie jest w stanie funkcjonować bez płatności internetowych. Najlepiej, by klient miał do wyboru kilka różnych form, np. tradycyjny przelew, szybki przelew internetowy, płatność BLIK. Nie można przy tym zapomnieć o jasnej polityce cenowej, dzięki której od razu będzie wiadomo, ile wyniesie wartość zamówienia. Warto więc informować na stronie o kosztach dostawy.


Sam sposób przesyłki to także istotna kwestia, którą należy przemyśleć przed założeniem sklepu internetowego. W przypadku małych przedsiębiorców oferowanie kilku różnych metod dostawy na samym początku może wykraczać poza posiadany budżet. Dlatego też czasem najlepiej skorzystać ze specjalnych ofert różnych platform, które ułatwiają kontakt z dostawcami. Dzięki temu klient będzie mógł wybierać spośród dostaw do automatów wysyłkowych, punktów odbiorów czy osobiście lub u kuriera.

Jak pozyskać klientów? Marketing sklepu internetowego

Nie ma chyba branży, która nie uwzględniałaby w swojej działalności marketingu i promocji. Nie inaczej jest w przypadku sklepów internetowych. Marketing to kluczowe działanie, które pozwoli pozyskać nowych klientów i zyskać lojalność już obecnych. Przede wszystkim zaleca się postawić na content marketing i SEO. Dzięki temu witryna może pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania. O co więc należy zadbać?


  • Szczegółowe i dokładne opisy produktów i kategorii - w sklepie internetowym internauta nie może sprawdzić, dotknąć czy przymierzyć danej rzeczy, dlatego istotne jest, by precyzyjnie je opisać. Przy tym trzeba też pamiętać o uwzględnianiu słów kluczowych.

  • Prowadzenie bloga - to dodatkowe działanie, które pozwoli na wyrobienie opinii eksperta. Stwarza również okazje do kontaktu z klientami, a także angażuje ich i pomaga w zdobywaniu nowych odbiorców.


Jednak efekty content marketingu i SEO są widoczne dopiero w dłuższej perspektywie czasu. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość i wspomóc innymi narzędziami, takimi jak media społecznościowe czy newsletter. To doskonałe miejsce do komunikacji z klientami, organizowania konkursów, oferowania specjalnych kodów rabatowych i poznawania potrzeb swoich odbiorców.

Zakładanie sklepu internetowego to ciekawe przedsięwzięcie, do którego powinno się odpowiednio przygotować. Podstawą jest opracowanie szczegółowego biznesplanu, w którym uwzględnia się m.in. kalkulację kosztów czy analizę mocnych i słabych stron. Przy planowaniu sprzedaży internetowej nie można również zapomnieć o metodach płatności i dostawy, regulaminie i działaniach marketingowych.

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 1135
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
22 kwietnia 2024 Biłgoraj
Wojciech Gleń nowym burmistrzem Biłgoraja [SZCZEGÓŁOWE WYNIKI]
Są już oficjalne wyniki drugiej tury wyborów samorządowych. Według informacji przekazanych przez PKW Wojciech Gleń uzyskał prawie 53% głosów. Jak głosowali mieszkańcy Biłgoraja?
w środę, godzina 08:53 Józefów
38 chętnych na zakup ursusa
w czwartek, godzina 09:03 Powiat
Bez prądu w Biłgoraju, Frampolu, Goraju i Turobinie
21 kwietnia 2024 Biłgoraj
Nieoficjalne wyniki drugiej tury w Biłgoraju
W niedzielę 21 kwietnia odbyła się druga tura wyborów samorządowych. O najważniejsze stanowisko w Biłgoraju walczyli dotychczasowy burmistrz Janusz Rosłan i Wojciech Gleń.
we wtorek, godzina 17:43 Smólsko Duże
Nie żyje potrącona rowerzystka
w środę, godzina 08:23 Goraj
Pożegnanie wieloletniego sekretarza
21 kwietnia 2024 Gmina Biłgoraj
Dariusz Świerczyński wójtem gminy Biłgoraj [SZCZEGÓŁOWE WYNIKI]
Są już oficjalne wyniki wyborów na wójta gminy Biłgoraj. Według danych ze wszystkich obwodów wyborczych w głosowaniu zwyciężył Dariusz Świerczyński. Jakie uzyskał poparcie?
w czwartek, godzina 18:27 Biłgoraj
Majówka w Biłgoraju
w poniedziałek, godzina 15:11 Powiat
Mieszkaniec powiatu zginął w wypadku w Niemczech. Ruszyła zbiórka na sprowadzenie ciała
21 kwietnia 2024 Gmina Biłgoraj
Nieoficjalne wyniki drugiej tury w gminie Biłgoraj
Mieszkańcy gminy Biłgoraj zdecydowali kto będzie zarządzać gminą przez następne 5 lat. W drugiej turze wyborów o fotel wójta ubiegali się Wojciech Dziduch i Dariusz Świerczyński.
25 kwietnia 2024 Potok Górny
Gmina zwróci nadwyżkę za montaż fotowoltaiki
w środę, godzina 17:05 Lubelszczyzna
Tragiczny początek długiego weekendu
21 kwietnia 2024 Aleksandrów
Zmiana na stanowisku wójta gminy Aleksandrów [SZCZEGÓŁOWE WYNIKI]
Poznaliśmy oficjalne wyniki drugiej tury wyborów samorządowych w gminie Aleksandrów. Z danych przekazanych przez PKW wynika, że wójtem został Andrzej Borowiec.
we wtorek, godzina 09:07 Powiat
Polowanie na dziki. Prawie 200 sztuk do odstrzału
w środę, godzina 09:21 Biłgoraj
Nie będzie tradycyjnych obchodów Święta Pracy w Biłgoraju
22 kwietnia 2024 Goraj
W Goraju bez zmian [SZCZEGÓŁOWE WYNIKI]
Według oficjalnych informacji przekazanych przez Państwową Komisję Wyborczą mieszkańcy miasta i gminy Goraj nie chcieli zmian. W drugiej turze wyborów większością głosów burmistrzem został Antoni Łukasik. Jakie poparcie uzyskał?
w czwartek, godzina 11:20 Biłgoraj
Rozdawali flagi na ulicach Biłgoraja
26 kwietnia 2024 Kolonia Sól
Dachowanie w gminie Biłgoraj [AKTUALIZACJA]
21 kwietnia 2024 Goraj
Kto burmistrzem Goraja?
W drugiej turze wyborów o fotel burmistrza Goraja ubiegali się dotychczasowy włodarz Antoni Łukasik oraz Piotr Kiełbasa. PKW podała dane z 66,66% obwodów wyborczych.
we wtorek, godzina 14:33 Biłgoraj
Starostwo rozdaje wejściówki na nowy basen
w środę, godzina 08:27 Biłgoraj
Panny młode z Biłgoraja z nagrodami
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl