Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2024.01.05 22:19 | aktualizacja: 2024.01.05 22:20

Buty do biegania a przyszłość e-commerce

A gdyby tak roboty wyręczały nas w codziennych czynnościach w domu i w pracy, telefon był po prostu "od wszystkiego", a elektroniczne urządzenia do noszenia takie jak opaski czy smartwatche, wspierałyby nas w kontaktach z innymi ludźmi1? Tak przedstawiciele pokolenia Alfa (pierwsze roczniki wkroczą w dorosłość w ciągu najbliższych dziesięciu lat) wyobrażają sobie rzeczywistość, w której technologia ma im zapewnić "świat pełnej wygody". Jak to wpłynie na ich - i nasze - zakupy?
Buty do biegania a przyszłość e-commerce
Buty do biegania a przyszłość e-commerce

Z niedawnego badania Visa 2wynika, że ci młodzi ludzie mają całkiem jasne wyobrażenie tego, jak technologia będzie wpływać na ich życie. Przedstawiciele pokolenia Alfa uważają, że w pracy nie obędą się bez social mediów, sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości 3. To, jak myślą o technologii, pokazuje ich jasne oczekiwanie - technologia ma przede wszystkim zapewnić im "pełną wygodę", czyli ułatwiać ich życie, oszczędzać czas, pozwalając skupiać się na rzeczach, które są dla nich ważne. Jeśli mamy ochotę na świeże warzywa, nie musimy samemu uprawiać marchewek - możemy po prostu pójść po nie do najbliższego warzywniaka. Przedstawiciele pokolenia Alfa chcą, żeby tak samo wygodne było robienie innych rzeczy, na pozór dużo bardziej skomplikowanych. A wracając do marchewek, to powinniśmy móc je zamówić przez aplikację i odebrać spod drzwi w ciągu kilku minut.

Jak w takim razie to oczekiwanie coraz większej wygody wpłynie na przyszłość e-commerce?

Zakupy kiedy i gdzie chcesz

Kiedy mówimy o zakupach, możemy mieć na myśli różne rzeczy: cotygodniowe uzupełnianie zapasów w sklepie spożywczym, polowanie na okazje na przykład podczas noworocznych wyprzedaży, czy też buszowanie w galerii handlowej w poszukiwaniu zimowej kurtki albo nowej lampy. Można przy tym powiedzieć, że dotychczas zakupy w sieci niewiele różniły się od kupowania w tradycyjnych sklepach - po prostu wchodziliśmy na strony internetowe. Planowanie zakupów zaczyna jednak odchodzić w przeszłość wraz z rosnącą popularnością aplikacji i usług na żądanie, dzięki którym konsumenci mogą kupować natychmiast.

Weźmy na przykład mikropłatności w grach mobilnych: płacenie prawdziwymi pieniędzmi za nowy miecz dla naszego wojownika jest częścią samej gry, a nie czymś, co wymaga oderwania się od niej. Podobnie okazją do zakupów może być przeglądanie mediów społecznościowych albo oglądanie filmu. Wyobraźmy sobie, że śledzimy profil jakiegoś sportowca. Kiedy przeglądamy jego posty, naszą uwagę przyciągają buty do biegania, które nosi na jednym ze zdjęć. Możemy polubić jego post i zostaniemy przekierowani do sprzedawcy internetowego, który akurat ma dostępny ten model. Okazją do zakupu może stać się właściwie każda cyfrowa interakcja. Wraz z upowszechnianiem się inteligentnych urządzeń, każde z nich będzie mogło stać się punktem zakupu. Przykładowo, kiedy będziemy wracać z pracy samochodem i okaże się, że buty do biegania, które ostatnio spodobały nam się w internecie, właśnie stały się dostępne w pobliskim sklepie, nasz podłączony do sieci samochód powiadomi nas o możliwości ich zakupu w tej lokalizacji, a następnie wytyczy trasę do miejsca, gdzie będziemy mogli je odebrać, a wszystko to jeszcze w drodze do domu.

Personalizacja płatności

Za co lubimy lokalne księgarnie? Raczej nie znajdziemy tam każdej książki, która nam się zamarzy (choć zawsze mogą ją dla nas sprowadzić na zamówienie!). Szukamy w nich czegoś innego - indywidualnego podejścia - liczymy, że ktoś poleci nam dobrą książkę, znajdziemy na półkach coś, co trafi w nasz gust, a może zwyczajnie będziemy mogli uciąć sobie pogawędkę z właścicielem.

Wobec rosnących oczekiwań konsumentów, sprzedawcy internetowi coraz częściej starają się zapewnić swoim klientom obsługę, która oddawałaby tego typu indywidualne podejście jakie znamy ze sklepów stacjonarnych. Warunkiem sukcesu sprzedawców będzie przygotowanie oferty, która zaangażuje ich klientów i będzie dostosowana do ich indywidualnych potrzeb. Umiejętne wykorzystanie bogactwa dostępnych danych (zachowanie klientów, historia wyszukiwania i zakupów), jak również współpraca z partnerami, umożliwi sprzedawcom hiperpersonalizację oferty - włączając w to wybór metody płatności.

Konsumenci oczekują jak najbardziej spersonalizowanego, intuicyjnego i płynnego doświadczenia płatniczego - takiego, które pozwoli im zarządzać swoimi pieniędzmi w sposób najlepiej dostosowany do ich obecnych potrzeb, niezależnie od tego, czy chodzi o zakup kawy, czegoś większego czy ubieganie się o pożyczkę. Klienci chcą także mieć wybór, w jaki sposób zapłacą. Jak wynika z niedawnego badania Visa 4, co piąty polski konsument, który często kupuje w internecie porzuci koszyk zakupowy, jeśli nie będzie jego ulubionej metody płatności.

Jeszcze bardziej płynne i bezpieczne płatności

W ostatnich latach szczególny nacisk kładzie się na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji. Wprowadzenie silnego uwierzytelnienia (Strong Customer Authentication, SCA) o 30% zmniejszyło w sieci Visa liczbę transakcji oszukańczych w handlu internetowym 5. Niestety jednocześnie doprowadziło to do zmniejszenia płynności procesu płatności i tym samym pogorszenia doświadczenia użytkownika.

Głównym wyzwaniem jest zatem zapewnienie skutecznej ochrony przed oszustwami przy jednoczesnym ograniczeniu utrudnień podczas finalizowania transakcji. Owszem, konsumenci płacąc w internecie chcą czuć się bezpieczni, uważają to jednak za coś oczywistego i coraz częściej domagają się czegoś więcej. Będą wybierać rozwiązania, które łączą zaufanie i prostotę, do których przywiązują wagę na każdym etapie doświadczenia zakupowego w sieci. Zaniedbanie któregokolwiek z tych elementów to przepis na porażkę.

Z pomocą przychodzi token

W Visa nazywamy tokeny cichymi bohaterami handlu internetowego. To prosta, lecz potężna koncepcja, a Visa jest jednym z jej pionierów. Tokenizacja polega na ukryciu i pozbawieniu wartości wrażliwych danych dotyczących karty. Pozwala to być o krok przed oszustami, tym samym zwiększając bezpieczeństwo płatności cyfrowych. W ramach rozwiązania Visa Token Service, 16-cyfrowy numer rachunku Visa zastępowany jest przez cyfrowy token, który odszyfrować może tylko Visa - w ten sposób dane dotyczące rachunku są chronione i nie mogą wpaść w niepowołane ręce. Wykorzystanie tokenów do realizacji płatności bez fizycznej obecności karty doprowadziło w pierwszym kwartale 2023 roku do 3% wzrostu liczby zatwierdzonych transakcji oraz spadku liczby oszustw o 30% 6.

Tokenizacja jest istona do zapewnienia konsumentom wygodnego, płynnego i bezpiecznego doświadczenia płatniczego. Tokeny mogą być "wbudowane" w urządzenia, aplikacje, portfele elektroniczne lub powstać przy zapisywaniu danych karty w internetowym sklepie sprzedawcy (card on file), ograniczając zakłócenia płynności w przypadku większości transakcji. Dzisiaj tokeny umożliwiają płacenie telefonem czy urządzeniami z funkcją płatniczą i prostsze, bezpieczniejsze zakupy w sieci. W przyszłości dzięki nim płatność zainicjować będzie mogło prawie dowolne urządzenie - na przykład inteligentny samochód czy lodówka.

Tokenizacja to także technologia stojąca za Visa Mobile, Nową metodą płacenia w internecie. Klienci, którzy chcą zapłacić za pomocą Visa Mobile muszą podać swój numer telefonu, a następnie zatwierdzić transakcję w swojej aplikacji bankowej - jeśli dany bank udostępnił to rozwiązanie - albo w aplikacji Visa Mobile 7.

Możliwości tokenów są teraz wzbogacane o wbudowaną w doświadczenie zakupowe weryfikację biometryczną. To oznacza, że dostawcy usług płatniczych mogą skorzystać z możliwości dzisiejszych urządzeń, oferując lepsze doświadczenie użytkownika przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Pamiętacie buty do biegania, które spodobały nam się u sportowego influencera? Wzbogacenie doświadczenia płatniczego o biometrię pozwoliłoby płynniej przechodzić od przeglądania mediów społecznościowych do sfinalizowania zakupu poprzez uwierzytelnienie płatności za pomocą skanu twarzy, odcisku palca albo tęczówki. Moglibyśmy po prostu polubić post i czekać na przesyłkę - bez przechodzenia między aplikacjami, usługami, profilami i metodami uwierzytelnienia.

Płatność w tle

Tokenizacja sprawia, że wszystko może stać się urządzeniem płatniczym. Wróćmy do naszego inteligentnego samochodu. Przy zakupie butów jego rola ograniczyła się do logistyki - powiadomił nas, że poszukiwany przez nas produkt jest dostępny w danym sklepie, a następnie wytyczył trasę dojazdu do miejsca, w którym moglibyśmy przymierzyć upatrzone buty. Ale samochód - podobnie jak każde inne połączone z siecią urządzenie - mógłby umożliwić nam sfinalizowanie transakcji w ramach jednego, bardziej płynnego, wygodnego i bezpiecznego procesu płatności. Kierowca mógłby na przykład poprosić asystenta głosowego wbudowanego w interfejs samochodu o znalezienie najbliższej kawiarni, zamówienie w niej cappuccino, a potem zainicjowanie płatności i uwierzytelnienie jej za pomocą czytnika biometrycznego wbudowanego w kierownicę. Na koniec otrzymałby podsumowanie zamówienia i dowiedział się o szacowanym czasie dotarcia do kawiarni.

Podobnie jak kupowanie staje się integralną częścią różnych aktywności, takich jak przeglądanie treści, płatność coraz częściej jest zaszyta w samym doświadczeniu zakupowym.

Ten wyraźny trend dążenia ludzi do wygody skłoni firmy, władze publiczne i całe gospodarki do zmiany sposobu działania i myślenia. Zmiana ta przyjdzie szybciej niż może nam się wydawać. Zrozumienie, że ludzie chcą żyć prościej i wygodniej to dla firm być albo nie być, jest to także warunek zbudowania prężnie rozwijającej się gospodarki. Cieszymy się, że żyjemy w tak ekscytujących czasach i że możemy w Visa robić to, czym się zajmujemy. Pomagamy naszym klientom i partnerom odnaleźć się w tym zmieniającym się świecie, wspierając ich w przygotowaniu się na nadejście nowej ery w handlu. Oczekiwaniom nowego pokolenia sprostają tylko ci, którzy najszybciej przystosują się do nadchodzących zmian.

Opisy przypadków, porównania, statystyki, analizy oraz rekomendacje odnoszą się do stanu obecnego. Ich publikacja ma cel informacyjny i nie należy się na nich opierać w zakresie doradztwa operacyjnego, marketingowego, prawnego, technicznego, podatkowego, finansowego lub jakiekolwiek innego. Visa Inc. nie gwarantuje kompletności ani dokładności informacji zawartych w tym dokumencie. Nie przyjmuje także żadnej odpowiedzialności, która może wynikać z polegania na takich informacjach. Informacje zawarte w niniejszym dokumencie nie stanowią porady inwestycyjnej ani prawnej, a czytelników zachęca się do zasięgnięcia porady kompetentnego specjalisty, jeżeli jest wymagana.

1 Badanie na zlecenie Visa przeprowadzone przez Opinium na próbie 500 dzieci w wieku 8-14 lat, zrealizowane w Polsce w dniach 15-20 sierpnia 2023 r. Dane zebrano na podstawie badania internetowego.

2 Ibidem.

3 Ibidem.

4 Badanie E-Commerce Payment Experience Study przeprowadzone w Polsce przez SW Research na zlecenie Visa w dniach 6-13 maja 2022 r. na próbie 620 respondentów.

5 Dane VisaNet: EU Fraud Rates on Authenticated and Non-Secure E-Com, styczeń 2022 r.

6 Dane VisaNet, marzec 2023 r..

7 Lista banków, które udostępniły usługę znajdują się na stronie: https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 901
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
Gazetka Lidl - Zobacz aktualne promocje i nowe gazetki na stronie Moja Gazetka
REKLAMA
w środę, godzina 12:36 Biłgoraj
Tu będzie plac budowy
W środę 20 listopada przekazano plac budowy pod inwestycję obejmującą modernizację ulicy Knappa oraz budowę drogi I.B. Singera w Biłgoraju. Zgodnie z umową na realizację zadania wykonawca ma 11 miesięcy od dnia podpisania umowy.
w piątek, godzina 09:57 Stary Lipowiec
Remont drogi zakończony
dzisiaj, 11:31 Biłgoraj
Nowe wiaty oddane do użytku
dzisiaj, 10:14 Biłgoraj
Radni zdecydują o podwyżkach opłat za śmieci
Na najbliższej sesji Rady Miasta Biłgoraja, która odbędzie się 27 listopada, radni podejmą decyzję dotyczącą zmiany wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Proponowana podwyżka jest związana z rosnącymi kosztami utrzymania systemu gospodarki odpadami oraz spadkiem liczby mieszkańców objętych opłatą. Nowe stawki mają wejść w życie 1 stycznia 2025 roku.
w piątek, godzina 20:16 Biłgoraj
Biznes Ziemi Biłgorajskiej w jednym miejscu
w piątek, godzina 19:34 Biłgoraj
Współpraca, która zmienia lokalną rzeczywistość
w piątek, godzina 09:12 Biłgoraj
Będzie zmiana stawek podatkowych?
Rada Miasta Biłgoraja przygotowuje się do wprowadzenia zmian w podatkach od nieruchomości. Nowe stawki zostały określone w projekcie uchwały, która ma zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Poniżej przedstawiamy szczegóły planowanych zmian.
w piątek, godzina 08:04 Aleksandrów
Wyróżnienia dla pracowników socjalnych z Aleksandrowa
w czwartek, godzina 12:46 Biłgoraj
Spotkanie przedsiębiorców Ziemi Biłgorajskiej
16 listopada 2024 Biłgoraj
Jubileuszowy Wieczór Darczyńcy [NOWE ZDJĘCIA]
W sobotę 16 listopada odbyła się kolejna edycja Wieczoru Darczyńcy, organizowanego przez fundację Fundusz Lokalny Ziemi Biłgorajskiej. Tegoroczne wydarzenie miało wyjątkowy charakter, ponieważ wpisało się w obchody 25-lecia działalności fundacji.
dzisiaj, 09:55 Biłgoraj
Dzień Życzliwości w I LO im. ONZ
w niedzielę, godzina 10:41 Powiat
11 miejscowości bez prądu, w tym Biłgoraj i Tarnogród
w środę, godzina 13:55 Biłgoraj
Biłgorajski basen odzyska dawny blask
Kryta pływalnia, jeden z symboli Biłgoraja, wkrótce przejdzie kompleksową modernizację. W środę, 20 listopada, przedstawiciele Zarządu Powiatu podpisali umowę z wykonawcą na realizację II etapu remontu obiektu, który będzie służył zarówno mieszkańcom, jak i lokalnym stowarzyszeniom sportowym.
w piątek, godzina 11:07 Biłgoraj
Punkt paszportowy wróci do Biłgoraja?
w czwartek, godzina 10:04 Biłgoraj
Odznaczenia i awanse strażaków [LISTA WYRÓŻNIONYCH]
we wtorek, godzina 11:18 Lubelszczyzna
Pierwszy przypadek wścieklizny u psa w województwie
Do dzisiaj w województwie lubelskim potwierdzono 20 ognisk wścieklizny. Po raz pierwszy chorobę stwierdzono u psa. Służby przypominają, że obowiązkowemu szczepieniu przeciwko wściekliźnie podlegają psy po ukończeniu 3 miesiąca życia.
w niedzielę, godzina 08:54 Bukowa
Tragiczny pożar w gminie Biłgoraj. Nie żyje mężczyzna
w poniedziałek, godzina 21:37 Aleksandrów
Osobówka stanęła w ogniu [AKTUALIZACJA]
we wtorek, godzina 15:28 Babice
Upamiętnienie biskupa z Babic
We wtorek, 19 listopada przy szkole w Babicach odbyła się uroczystość odsłonięcia i poświęcenia kamienia upamiętniającego biskupa płk. Mateusza Siemaszko, duchownego i żołnierza, który zapisał się w historii Polski.
15 listopada 2024 Biłgoraj
Nowy kierownik w Biłgoraju
dzisiaj, 08:38 Obsza
Recytują najlepiej w gminie
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball