Do biłgorajskich policjantów zgłosiła się 59-latka, która została oszukana. Kobieta otrzymała wiadomość za pośrednictwem komunikatora od osoby podającej się za jej córkę. Z treści wiadomości wynikało, że córce zepsuł się telefon i pilnie potrzebuje pieniędzy na opłacenie nowego urządzenia. Ponieważ ma problemy z zalogowaniem się do aplikacji bankowej prosi o pilny przelew. 59-latka sądząc, że pomaga córce wykonała przelew na wskazane konto tracąc tym samym 2 000 złotych. Kiedy następnego dnia rozmawiała z córką okazało się, że padła ofiarą oszustwa.
Policjanci przypominają, że ta forma oszustwa jest coraz bardziej popularna. Zwykła wiadomość też może być próbą wyłudzenia pieniędzy. Oszuści podszywają się pod naszych bliskich lub znajomych i proszą o przelanie pieniędzy na zakup towaru lub podanie kodu BLIK. Zanim zdecydujemy się pomóc postarajmy się skontaktować z osobą, która się do nas zwraca i potwierdzić czy faktycznie jest w potrzebie.