
Projekt pn. "Poprawa obsługi mieszkańców MOF Biłgoraja z wykorzystaniem narządzi IT" jest realizowany wspólnie przez gminę miasto Biłgoraj, gminę Biłgoraj i gminę Księżpol (tworzące Miejski Obszar Funkcjonalny Biłgoraja), w celu zwiększenia dostępności i jakości usług publicznych świadczonych przez urzędy tych jednostek samorządu terytorialnego.
W ramach projektu zostanie przeprowadzona modernizacja, rozbudowa oraz wdrożenie nowych systemów informatycznych w urzędach jednostek samorządu terytorialnego MOF, co umożliwi uruchomienie nowych e-usług dla mieszkańców i przedsiębiorców.
Z projektu korzystać będą mieszkańcy Biłgoraja, gminy Biłgoraj oraz gminy Księżpol, pracownicy urzędów tych gmin oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność na ww. terenie.
Zaplanowane działania w projekcie służyć będą zwiększeniu dostępności informacji sektora publicznego, uruchomieniu nowych e-usług oraz informatyzacji procesów wewnętrznych w urzędach jednostek samorządu terytorialnego MOF.
W ramach projektu powstaną wspólne dla wszystkich gmin MOF Biłgoraja platformy takie jak centralna platforma planowania przestrzennego i udostępniania informacji sektora publicznego oraz platforma elektronicznej rekrutacji.
W każdym z urzędów jednostek samorządu terytorialnego MOF zostaną przeprowadzone odpowiednie prace związane z budową infrastruktury informacji przestrzennej z udostępnieniem zasobów informacji sektora publicznego i uruchomieniem e-usług w oparciu o system informacji przestrzennej. Na potrzeby wdrożeń systemów informatycznych każda z gmin zakupi także niezbędny dla siebie sprzęt.
Wartość projektu to 2 188 022,40 zł, w tym 1 856 217,54 zł pochodzi z Funduszy Europejskich.