Wakacje zbliżają się do końca, większość urlopowiczów ma swój wyjazd za sobą. Najpopularniejszymi kierunkami wojaży wybieranymi przez mieszkańców powiatu były takie kraje jak: Hiszpania, Grecja czy Turcja, ale także Bułgaria i Chorwacja. Niestety nie wszyscy mogą powiedzieć, że podróż była udana.
- Wykupiłam wakacje w jednym z biur podróży, ale jak dotarłam na miejsce okazało się, że hotel wcale nie jest tak ładny jak na zdjęciach, jedzenie jest niesmaczne, a za dodatkowe atrakcje trzeba płacić. Koszmar, byłam zła, przez co zmarnowałam wyjazd sobie i swojej rodzinie - taki scenariusz, mimo, że zdarza się rzadko, przytrafić może się każdemu.
Tę historię opowiedziała nam mieszkanka powiatu biłgorajskiego, pragnąca zachować anonimowość. Postanowiliśmy więc sprawdzić, czy rzeczywiście biuro podróży może czuć się bezkarne, zafałszowując rzeczywistość kolorowymi broszurami?
Wyjazdy wakacyjne często planujemy z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, choć zdarzają się także oferty typu last minute. Bez względu na rodzaj wycieczki jaki wykupimy w biurze podróży, mamy prawo oczekiwać dokładnie takich warunków, jakie nam zaoferowano, mając przy okazji na uwadze fakt, że zdjęcia do folderów reklamowych zawsze robione są przy pięknej pogodzie, a ta nie może zostać zagwarantowana.
Jak więc złożyć reklamację, czy w ogóle wycieczki można reklamować? Przede wszystkim należy pamiętać, że swoje niezadowolenie z wyjazdu możemy przedstawić w momencie, gdy organizator nie dotrzymuje zobowiązań zawartych w umowie np. kiedy urlopowicz zostanie zakwaterowany w hotelu o niższym standardzie lub dokonano zmiany formy wyżywienia.
Co w takiej sytuacji? Należy wówczas niezwłocznie poinformować wykonawcę usługi o powstałych niedogodnościach. - Każdy konsument ma prawo do złożenia reklamacji, jeśli jest niezadowolony z jakości usług świadczonych przez organizatora wycieczki. Sytuacja ta dotyczy wszystkich świadczeń zagwarantowanych w umowie - mówi mecenas Jakub Brykczyński z Kancelarii Adwokackiej Brykczyński i Partnerzy.
Warunkiem koniecznym do uznania reklamacji jest złożenie jej, najlepiej w formie pisemnej, w ciągu 30 dni od zakończenia wycieczki.
Reklamacja powinna zawierać informację o uchybieniach w sposobie wykonania umowy, a także określać żądania naprawienia szkody.
A co najważniejsze to zapisy umowy, a nie ustne ustalenia, są wiążące dla obu stron. Pamiętajmy więc, że każdy planujący podróż powinien wnikliwie zapoznać się z treścią umowy przed jej zawarciem.