Podróż w czasie, jaką odbyli uczestnicy miała miejsce 28 lipca 2013 r. Rozpoczęła się o godz.18.00. Na starcie, który miał miejsce na rynku gorajskim każda z drużyn otrzymała pakiet gadżetów: mapę, kartę drużyny, opaski odblaskowe, przybory biurowe oraz gazetę "Cebulankę". Fabuła gry opierała się na wydarzeniach z XIV wieku, kiedy to Dymitr z Goraja przyczynił się do małżeństwa Jadwigi Andegaweńskiej z Władysławem Jagiełłą.
Na wstępie gry Jagiełło przywitał uczestników i poprosił o odnalezienie Jadwigi, która oprócz tego, że uciekła została również zaczarowana: nie mogła odezwać się słowem dopóki drużyny nie odnalazły zaklęcia. Grupy biorące udział w grze przybrały różne nazwy np.: Kukułki, Waleczni, Dymitrowe Bractwo, Straż Ogniowa, Dybuki. Na swojej drodze musieli odnaleźć dziesięć postaci, które były związane z gminą Goraj: Beatę z Bożegodaru, Kazimierza Jurkiewicza, ks. Kazimierza Matraszka i ks. profesora Baltazara Dulewskiego (jako jeden punkt podróży), Żyda Moszko, Aleksandra Gorajskiego, Ignacego Krasickiego, Annę Malec, Wincentego Słomkę, Władysława Zwolaka "Kaczaja", Ludwikę Napoleonę Chyliczkowską. Oprócz tego, że każda drużyna musiała wykazać się wiedzą na temat postaci wykonywała jedno lub dwa zadania w każdym punkcie. I tak np. należało wyprawić Aleksandra Gorajskiego na Grunwald czyli wybrać z szeregu nazw przedmiotów, te które z pewnością średniowieczny rycerz mógł wziąć ze sobą na bitwę. Kazimierz Jurkiewicz prosił o odnalezienie instrukcji, którą należało szukać w miejscu o którym wspominał jeden z wersetów biblijnych. Instrukcją był Alfabet Mors'a, który posłużył do odczytania wiadomości podanej przez kapitana. Ignacy Krasicki pytał w pięciu językach gdzie znajduje się: szkoła, dom kultury, bank, kościół i ośrodek zdrowia. Jednym z trudniejszych zadań była rozmowa z księdzem, podczas której drużyna musiała wyznać grzechy Leszka - Rzezimieszka. Cała trudność polegała na tym, żeby trafić na odpowiednie przewinienia. Drugi ksiądz oprowadzał drużynę po kościele i zadawał pytania na spostrzegawczość np.: jaki napis widnieje nad ołtarzem i co on oznacza?. Po trzech godzinach finałem gry było ułożenie puzzli i zaklęcia z fragmentów, które były wręczane przez Postacie. Wszyscy uczestnicy zabawy zebrali się na ogłoszenie wyników na wspólnym poczęstunku. Przy ocenie gry najważniejsza była ilość zdobytych punktów. Zwycięską drużyną II Gry Ulicznej w Goraju zostali Dybuki. Wygrali bon na pobyt w ośrodku wypoczynkowym w Jacni (powiat zamojski) oraz bilet wstępu na dowolna trasę do Parku Linowego w nad Zalewem Zemborzyckim w Lublinie lub nad Jeziorem Białym w Okunince. Wszystkie pozostałe drużyny otrzymały nagrody pocieszenia czyli voucher'y na usługę gastronomiczną w Kawiarni - Pizzeri "Impresja" w Goraju.
Gra "Goraj jakiego nie znacie - podróż w czasie" odbyła się w ramach Projektu "Coolturalny Goraj" realizowanego przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu "Młodzież w działaniu ".