Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ
2018.10.16 09:14

Legnica: Wyróżnienie dla Urzędu Miasta

Warsaw Enterprise Institute w swym raporcie ?Bank dobrych praktyk samorządowych? poinformował, że stworzone w Legnicy rozwiązanie w postaci platformy e-Urząd to wzór do naśladowania dla innych włodarzy w całej Polsce.
Legnica: Wyróżnienie dla Urzędu Miasta
Legnica: Wyróżnienie dla Urzędu MiastaFot. UM Legnica

Warsaw Enterprise Institute opracował katalog dobrych, i co ważniejsze sprawdzonych, praktyk samorządowych, które poszerzają przestrzeń wolności obywatelskich, wyzwalają energię społeczną, ułatwiają życie mieszkańcom i ściągają inwestorów.

- W naszych samorządach zdecydowanie za dużo mamy polityki, a za mało samorządności w myśleniu ? powiedział prezes Warsaw Enterprise Institute, Tomasz Wróblewski.

Zdarzają się jednak gminy, które starają się wyrwać z gorsetu centralnych regulacji Wśród wyróżnionych działań są m.in. Nyski Bon Wychowawczy, Inteligentny System Zarządzania Ruchem w Rzeszowie, wdrożenie e-Urzędu w Legnicy czy brak długu w gminie Świdnik. ? powiedział Andrzej Gniadkowski, redaktor pisma Wspólnota.

- Wyszukanie zbioru godnych uwagi działań wcale nie było prostym zadaniem. Ustrój samorządu terytorialnego jest w Polsce skonstruowany tak, że w niewielkim stopniu pozwala włodarzom na odważne działania ? stwierdził Kamil Rybikowski, współautor raportu.

W dziedzinie nowych technologii obserwowana jest niezbędna i rosnąca potrzeba informatyzacji sektora publicznego. Na te potrzeby w bardzo sprawny sposób odpowiadają władze Legnicy ? czytamy w Raporcie. - W latach 2017 i 2018 zrealizowano w tym mieście projekt pod nazwą ?Usprawnienie obsługi klienta, w tym budowa i udostępnienie e-usług w gminie Legnica? ? ?eOK?, dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

W ramach projektu wdrożono m.in. trzy serwisy internetowe świadczące usługi dla klientów miasta:

? portal bazy wiedzy (e-urzad.legnica.eu) ? platformę integrująca wszystkie usługi elektroniczne świadczone dla legnickich mieszkańców i przedsiębiorców. Pod jednym adresem każdy z klientów urzędu ma dostęp do informacji oraz kanałów kontaktowych, dzięki którym załatwi swoje sprawy przez internet. Portal bazy wiedzy to zbiór informacji o świadczonych usługach z możliwością prostego ich wyszukania. Po wpisaniu interesującego hasła zostaną zaprezentowane wszystkie dostępne informacje: sprawy, opisy procedur, portale, e-usługi skojarzone z wyszukiwanym słowem. Główną częścią portalu bazy wiedzy są rozszerzone informacyjne karty usług wraz z kartami obsługi, które mają pomóc klientom w załatwieniu swojej sprawy przez internet lub są źródłem informacji, jak daną sprawę załatwić w sposób tradycyjny. Portal bazy wiedzy przekierowuje użytkownika na inne strony i portale oferowane przez urząd i jednostki miejskie, gdzie znajdzie on interesujące go informacje czy usługi elektroniczne;

? platformę informacyjno-płatniczą PLIP (plip.legnica.eu) ? miejsce, gdzie każdy klient urzędu (dorosła osoba fizyczna identyfikowana numerem PESEL) może sprawdzić, przeanalizować i opłacić swoje zobowiązania wobec gminy. Może także sprawdzić i opłacić zobowiązania firmy, od której ma stosowne pełnomocnictwo. Działanie platformy usprawnia mechanizm elektronicznego dostarczania korespondencji (decyzji podatkowych oraz upomnień z tytułu nieterminowych wpłat) za pomocą urządzeń mobilnych ? kolektorów;

? portal komunikacji społecznej (napisz.legnica.eu) ? serwis służący komunikacji z mieszkańcami.

Całkowita wartość projektu wdrażającego powyższe portale i platformę wyniosła 1 438 158,26 zł. Uzyskano dofinansowanie w wysokość 56,14 proc. (590 019,65 zł), a wkład własny wyniósł 848 138,61 zł. Koszty serwisowe są szacowane na około 100 000 zł rocznie. Portal PLIP i portal komunikacji społecznej posiadają mechanizmy logowania się, a jednym z nich jest mechanizm wykorzystujący profil zaufany. W związku z tym, w kwietniu 2017 roku w kancelarii Urzędu Miasta uruchomiono punkt potwierdzania profilu zaufanego. Świadczone są też usługi mobilnego potwierdzania profilu zaufanego, kiedy to urzędnik udaje się do osób, które z powodów zdrowotnych nie mogą przybyć osobiście do urzędu. Równolegle, w lutym 2018 roku, uruchomiono w ramach osobnego projektu elektroniczne tablice ogłoszeń ETO (eto.legnica.eu), które zastąpiły tradycyjne tablice wiszące w budynkach Urzędu Miasta. Projekt ETO został zrealizowany ze środków własnych w wysokości 93 480,00 zł. Koszty serwisowe są szacowane na około 5 000,00 zł rocznie.

Poza częścią publiczną (budowa portali, udostępnienie e-formularzy na ePUAP) projekt ?Usprawnienie obsługi klienta, w tym budowa i udostępnienie e-usług w gminie Legnicy? obejmuje:

a. modernizację i integrację systemu obiegu dokumentów elektronicznych (EZD) z funkcjonującym w Urzędzie Miasta zintegrowanym systemem wspomagającym zarządzanie miastem,

b. budowę interfejsów integrujących użytkowany moduł finansowo-podatkowy z innymi kluczowymi systemami urzędu (systemem z obszaru geodezji), co w efekcie pozwoli na:

? dokonywanie zautomatyzowanych porównań bazy podatkowej z bazą ewidencji gruntów,

? rejestrowanie w sposób automatyczny zobowiązania z tytuły obsługi ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej,

c. zakup niezbędnego sprzętu komputerowego.

Zbudowane platformy usprawnią przede wszystkim wyszukiwanie informacji i e-usługi. Centralizacja informacji usprawni także pracę Urzędu Miasta Legnicy, a tym samym poprawi jakość obsługi klienta. Zmiany organizacyjne związane z realizacją projektu to budowa Biura Obsługi Klienta w budynku głównym Urzędu Miasta, gdzie wykorzystane będą funkcjonalności oraz baza wiedzy platformy e-urząd. W dłuższej perspektywie, kiedy korzystanie z usług e-urzędu stanie się powszechne, a liczba załatwianych spraw w sposób tradycyjny zmniejszy się, możliwym stanie się też zmniejszenie struktury zatrudnienia w urzędzie.

PAP
REKLAMA
PAP dodany
Forum  forum (0)    
Odsłon: 826

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
w poniedziałek, godzina 13:50 Biłgoraj
Jest nowy Zarząd Powiatu
W poniedziałek 6 maja poznaliśmy nazwisko gospodarza powiatu biłgorajskiego. Podczas pierwszej w tej kadencji sesji radni wybrali również zastępcę starosty oraz członków zarządu.
w niedzielę, godzina 10:55 Tereszpol
Zatwierdzono cenę za wywóz i utylizację osadów z przydomowych oczyszczalni
w środę, godzina 10:29 Biłgoraj
Marsz na ulicach Biłgoraja
w poniedziałek, godzina 18:00 Biłgoraj
Poznaliśmy przewodniczącego Rady Miasta Biłgoraja
Do Rady Miasta Biłgoraj wybrano 21 radnych, reprezentujących trzy komitety wyborcze. Podczas inauguracyjnej sesji Rady Miasta, która odbyła się w poniedziałek 6 maja, wybrano prezydium rady, czyli przewodniczącego i jego zastępców.
w środę, godzina 09:29 Stara Wieś
Kilka godzin po zdaniu egzaminu stracił prawo jazdy
we wtorek, godzina 19:51 Lublin
Michał Mulawa poza Zarządem Województwa Lubelskiego
w niedzielę, godzina 17:44 Sokołówka
Potrójny jubileusz jednostek OSP
W niedzielę 5 maja w Sokołówce odbyły się uroczystości jubileuszowe z okazji 100-lecia jednostek OSP Radzięcin, Sokołówka i Wola Radzięcka, połączone z obchodami Gminnego Dnia Strażaka. W święcie uczestniczyli druhowie strażacy z całej gminy Frampol, mieszkańcy oraz liczni zaproszeni goście.
w piątek, godzina 08:23 Lubelszczyzna
Producenci ziemniaków pod lupą PIORiN. Za brak wpisu do rejestru grozi kara
w niedzielę, godzina 09:18 Biłgoraj
Motocykliści opanują Biłgoraj
w środę, godzina 13:23 Biłgoraj
Oficjalne otwarcie nowego basenu
Za kilka godzin, dokładnie od godz. 16.00, będzie można korzystać z nowej części basenu w Biłgoraju. Uroczyste otwarcie obiektu, z udziałem władz samorządowych, zorganizowano w środę 8 maja.
w środę, godzina 15:11 Wola Dereźniańska
Challenge dla Anety
we wtorek, godzina 13:39 Dereźnia
Pożar sceny przy stadionie
w poniedziałek, godzina 23:02 Księżpol
Większość radnych nie przyszła na inauguracyjną sesję
W poniedziałek 6 maja miała się odbyć inauguracyjna sesja Rady Gminy Księżpol. Do posiedzenia jednak nie doszło. Na sesji nie pojawiła się większość radnych. To prawdopodobnie pierwszy taki przypadek w Polsce.
25 kwietnia 2024 Potok Górny
Gmina zwróci nadwyżkę za montaż fotowoltaiki
w sobotę, godzina 08:19 Józefów
Rowerem przez Roztocze
w poniedziałek, godzina 12:22 Biłgoraj
Wybrano prezydium Rady Powiatu
W poniedziałkowe przedpołudnie 6 maja odbyła się pierwsza w tej kadencji sesja Rady Powiatu w Biłgoraju. W programie obrad znalazł się wybór prezydium rady, czyli przewodniczącego oraz dwóch zastępców.
w poniedziałek, godzina 18:22 Gmina Biłgoraj
Inauguracyjna sesja Rady Gminy Biłgoraj
29 kwietnia 2024 Powiat
Mieszkaniec powiatu zginął w wypadku w Niemczech. Ruszyła zbiórka na sprowadzenie ciała
1 maja 2024 Józefów
38 chętnych na zakup ursusa
Minął termin składania ofert na zakup ciągnika marki Ursus, który służył do prac leśnych w Nadleśnictwie Józefów. W postępowaniu wzięło udział 38 chętnych do zakupu pojazdu.
30 kwietnia 2024 Smólsko Duże
Nie żyje potrącona rowerzystka
w sobotę, godzina 08:58 Frampol
Burmistrz ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora żłobka
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl