Przemyślana kompozycja
Zanim przystąpimy do tworzenia sklepu internetowego, trzeba go dokładnie zaprojektować. Pierwszym z ważnych czynników jest układ poszczególnych elementów na wyświetlanych przez klienta stronach - zarówno głównej, jak i podrzędnych. Należy podjąć decyzję między innymi w kwestii dotyczącej sposobu prezentowania oferowanych towarów, a także umiejscowienia menu, listy kategorii produktowych, loga firmy, danych kontaktowych, podstron o charakterze informacyjnym czy odnośników do mediów społecznościowych. W zależności od liczby oferowanych artykułów, mogą one być rozmieszczone na kilku kolejnych stronach lub w sposób ciągły, na planie siatki bądź listy - wszystko warunkuje tu ich specyfikacja oraz osobiste preferencje właściciela sklepu. Bez względu na wybrane rozwiązania, powinny one stanowić spójną całość ułatwiającą klientom poruszanie się po stronie, nie zaś wprowadzać chaos kompozycyjny, z czego doskonale zdają sobie sprawę specjaliści zatrudnieni w firmach takich jak między innymi https://pollyart.pl, zajmujących się właśnie kreowaniem sklepów online.
Odpowiedni font
Wiele osób miewa tendencję do lekceważenia zagadnień związanych z adekwatnym doborem krojów pisma do rodzaju treści, jaką mają one przekazywać. Tymczasem jest to kwestia wysokiej wagi, która potraktowana niedbale może skutecznie odwieść osoby odwiedzające sklep online od zrobienia w nim zakupów. Należy mieć świadomość, że fantazyjne fonty nadają się w większości przypadków jedynie do użytku w logach firmowych lub na plakatach reklamowych (do prezentowania pojedynczych haseł) i nie można ich stosować podczas tworzenia opisów produktów. Zawartość strony powinna być przede wszystkim czytelna - dotyczy to większości jej elementów, w tym menu, wspomnianych opisów czy informacji dotyczących płatności i wysyłki. Najlepszym wyjściem jest więc korzystanie z krojów bezszeryfowych o barwie kontrastującej z tłem.
Stonowana kolorystyka
Często popełnianym błędem estetycznym jest stosowanie zbyt krzykliwych i zróżnicowanych barw w odniesieniu do poszczególnych komponentów witryny. Natłok niepasujących do siebie kolorów na stosunkowo niewielkim obszarze działa na potencjalnych klientów odstraszająco, dlatego zdecydowanie lepiej postawić na rozwiązania nieco bardziej "nudne" pod tym względem, lecz prezentujące się profesjonalnie i przyjemnie dla oka. Dzięki temu odwiedzający nasz sklep ludzie odniosą dobre wrażenie na jego temat, ponieważ przy zachowaniu przejrzystości strony będą mogli złożyć swoje zamówienia łatwo i wygodnie, bez trudu odnajdując potrzebne funkcje oraz informacje. Jeżeli chcemy zlecić wykonanie witryny handlowej profesjonalistom, warto pamiętać o wyborze takich, którzy nie bazują na utartych schematach i wykazują się kreatywnością podczas realizowania zleconego projektu - wówczas nasz sklep będzie nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale i oryginalny.
Nim zabierzemy się do wcielania w życie swojego marzenia o sklepie online, dobrym pomysłem jest zapoznanie się z informacjami na temat etapów jego tworzenia i czynników, jakie trzeba przy tym uwzględnić. Przydatne wiadomości można odszukać na witrynach większości specjalistycznych firm zajmujących się tworzeniem stron internetowych, w tym na przykład https://pollyart.pl/projektowanie-sklepow-internetowych - z całą pewnością będą one stanowić cenne źródło inspiracji w przypadku ewentualnych rozterek.