Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2023.10.26 09:17

Jak realizować marketing kosmetyków i drogerii?

Drogeria internetowa to opłacalny biznes. Branża kosmetyczna w sieci ma się z roku na rok coraz lepiej. Dla konsumentów zakupy online są wygodniejsze i bardzo często dużo tańsze. Nie da się jednak ukryć, że jest to również branża bardzo konkurencyjna. Oznacza to konieczność prowadzenia skutecznych działań w zakresie marketingu kosmetyków i drogerii. Warto zatem wiedzieć, jak takie działania zaplanować i jakimi kanałami się reklamować.
Jak realizować marketing kosmetyków i drogerii?
Jak realizować marketing kosmetyków i drogerii?

Jak wygląda obecnie polski rynek kosmetyków?

Branża kosmetyczna ma się dziś naprawdę dobrze, a eksperci przewidują dalsze jej wzrosty. Handel kosmetykami to bardzo ważny segment polskiej gospodarki. Przyjmuje się, że wartość rynku aktywów kosmetycznych w Polsce wyniesie w tym roku ponad 31 mld zł. Największy kanał sprzedaży tworzą sklepy drogeryjno-kosmetyczne. Generują one sprzedaż na poziomie 40%. To, co przede wszystkim wpływa na tak dobre wyniki sklepów drogeryjno-kosmetycznych to promocyjne ceny, lokalizacja oraz szeroka oferta produktowa. Co jednak ważne, z roku na rok drogerie stacjonarne tracą klientów na rzecz sklepów internetowych. Oznacza to jeszcze większą i ciekawszą walkę o klientów między różnymi markami we wszystkich kanałach sprzedaży. Jak wskazuje raport PMR, handel detaliczny produktami kosmetycznymi w najbliższej przyszłości skupiać będzie się właśnie na tych dwóch kanałach. Mowa tu o drogeriach stacjonarnych (sklepy pierwszego wyboru) oraz o kosmetycznych sklepach internetowych. Obecnie 83% konsumentów dokonuje zakupów kosmetycznych w drogeriach stacjonarnych, natomiast 37% w sklepach internetowych. Firma PMR wskazuje, że oba te kanały w 2017 roku łącznie osiągną ponad 57% udziału w całym rynku kosmetycznym.

Marketing firmy kosmetycznej lub drogerii - jak zaplanować?

Pierwszym krokiem w działaniach marketingowych marki kosmetycznej powinno być opracowanie skutecznego planu marketingowego. Jego celem jest określenie działań mających na celu doprowadzenie do postawionego sobie celu. Tworząc plan marketingowy w branży beauty, przede wszystkim skupić należy się na kilku istotnych elementach. W pierwszej kolejności konieczna jest dokładna analiza aktualnej sytuacji w zakresie pozyskiwania potencjalnych klientów, a także analiza samej grupy docelowej. Etap drugi polegać powinien na określeniu celów dotyczących ilości pozyskiwanych leadów marketingowych i sprzedażowych. Na ten podstawie możliwe jest opracowanie dokładnej strategii marketingowej. Plan marketingowy musi także zakładać działania z zakresu monitorowania realizacji poszczególnych działań. Marketing w branży kosmetycznej wymaga bardzo dokładnej odpowiedzi na pytanie, kim są nasi klienci? Oznacza to konieczność zebrania dokładnych informacji o grupie docelowej. Kim są? Co sądzą o naszej firmie? Z jakich mediów korzystają? Jak reagują na naszą ofertę? Plan marketingowy powinien także dokładnie wskazywać na wyróżniki oferty firmy na tle konkurencji. Innymi słowy, oferta powinna jasno wskazywać na korzyści, na jakie klienci mogą liczyć, decydując się na skorzystanie z niej. Wśród przykładowych wyróżników wskazać można atrakcyjną cenę, wysokiej jakości składniki, czy dużą skuteczność działania.

Jakimi kanałami się reklamować?

Branża kosmetyczna daje bardzo duże możliwości w zakresie reklamy. Znając dobrze grupę docelową i wiedząc, czym oferta firmy wyróżnia się na tle konkurencji, możliwy jest wybór konkretnych metod marketingowych i kanałów sprzedaży. W dobie internetu podstawą jest skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania. To właśnie z wyszukiwarki internetowej konsumenci korzystają najczęściej, chcąc pozyskać informacje na temat firm, marek i produktów. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania to większy ruch na stronie internetowej, a tym samym większa sprzedaż. Drogerie stacjonarne koniecznie zainwestować powinny w pozycjonowanie lokalne. Nie można przy tym zapomnieć o utworzeniu Profilu Firmy w Google. Dodatkowo pozycjonowanie w wynikach organicznych wsparte powinno być kampanią Google Ads. To nie tylko reklama w wynikach wyszukiwania, ale także w serwisach partnerskich zrzeszonych w sieci reklamowej Google, w tym np. w YouTube. To skuteczny sposób na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Marketing w branży beauty musi opierać się także o content marketing i media społecznościowe. Content marketing polega na tworzeniu wartościowych treści. Mogą to być teksty na blogu, artykuły sponsorowane, wywiady, czy wpisy gościnne. Bez social mediów trudno jest wyobrazić sobie współczesny marketing. Z portali społecznościowych korzystają miliony użytkowników, a wśród nich są potencjalni klienci promowanej firmy. W kontekście mediów społecznościowych dobrą decyzją będzie również zaangażowanie influencerów. Marketing drogerii i kosmetyków to nie tylko internet. Warto zainwestować również w reklamę w telewizji.

Reklama w telewizji - czy musi być droga?

Reklama kosmetyków w telewizji to dla wielu marek podstawa. Nie da się bowiem ukryć, że jest to bardzo skuteczny sposób na dotarcie ze swoim przekazem do szerokiej grupy konsumentów. Co ważne, taka reklama wcale nie musi być droga. Planując działania reklamowe w telewizji, warto skorzystać z pomocy domu mediowego. Dlaczego? Przede wszystkim oznacza to współprace ze specjalistami w zakresie reklamy telewizyjnej. Domy mediowe na co dzień tworzą, planują i zarządzają kampaniami reklamowymi w telewizji. Oznacza to możliwość skorzystania z kompleksowych rozwiązań. Dom mediowy gwarantuje opracowanie skutecznego media planu, dzięki któremu możliwe będzie dotarcie z reklamą do określonej grupy docelowej. Poza tym taka współpraca jest tańsza w porównaniu z zakupem czasu reklamowego bezpośrednio w stacjach telewizyjnych. Wynika to z tego, że domy mediowe korzystają z ofert kierowanych tylko do nich. Dzięki temu koszt telewizyjnej kampanii reklamowej realizowanej za pośrednictwem domu mediowego może być dużo tańszy w porównaniu z kosztem współpracy bezpośrednio ze stacjami telewizyjnymi.

Red.
REKLAMA
Oceń:
1 głos
Jak realizować marketing kosmetyków i drogerii?, 5.0000 out of 5 based on 1 ratings
Red. dodany
 
Odsłon: 1337
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
Gazetka Lidl - Zobacz aktualne promocje i nowe gazetki na stronie Moja Gazetka
REKLAMA
20 listopada 2024 Biłgoraj
Tu będzie plac budowy
W środę 20 listopada przekazano plac budowy pod inwestycję obejmującą modernizację ulicy Knappa oraz budowę drogi I.B. Singera w Biłgoraju. Zgodnie z umową na realizację zadania wykonawca ma 11 miesięcy od dnia podpisania umowy.
we wtorek, godzina 11:25 Potok Górny
Konkurs na stanowisko dyrektorskie unieważniony
w niedzielę, godzina 20:03 Tarnawa
Tragiczny wypadek w powiecie. Nie żyje kobieta
16 listopada 2024 Biłgoraj
Jubileuszowy Wieczór Darczyńcy [NOWE ZDJĘCIA]
W sobotę 16 listopada odbyła się kolejna edycja Wieczoru Darczyńcy, organizowanego przez fundację Fundusz Lokalny Ziemi Biłgorajskiej. Tegoroczne wydarzenie miało wyjątkowy charakter, ponieważ wpisało się w obchody 25-lecia działalności fundacji.
w poniedziałek, godzina 08:56 Krytków Duży
Zderzenie osobówek na drodze powiatowej [AKTUALIZACJA]
we wtorek, godzina 17:44 Region
Siostrzany duet z powiatu biłgorajskiego podbija Internet
w piątek, godzina 09:12 Biłgoraj
Będzie zmiana stawek podatkowych?
Rada Miasta Biłgoraja przygotowuje się do wprowadzenia zmian w podatkach od nieruchomości. Nowe stawki zostały określone w projekcie uchwały, która ma zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Poniżej przedstawiamy szczegóły planowanych zmian.
w poniedziałek, godzina 14:37 Region
ZUS ma 90 lat. Tak świętował biłgorajski oddział
w niedzielę, godzina 08:29 Dyle
Gminny Dzień Pracownika Socjalnego
19 listopada 2024 Lubelszczyzna
Pierwszy przypadek wścieklizny u psa w województwie
Do dzisiaj w województwie lubelskim potwierdzono 20 ognisk wścieklizny. Po raz pierwszy chorobę stwierdzono u psa. Służby przypominają, że obowiązkowemu szczepieniu przeciwko wściekliźnie podlegają psy po ukończeniu 3 miesiąca życia.
we wtorek, godzina 10:36 Bukowa
Podwójny jubileusz w gminie Biłgoraj
w niedzielę, godzina 20:53 Borki
Pożar budynku - straty oszacowano na 150 tysięcy złotych
20 listopada 2024 Biłgoraj
Biłgorajski basen odzyska dawny blask
Kryta pływalnia, jeden z symboli Biłgoraja, wkrótce przejdzie kompleksową modernizację. W środę, 20 listopada, przedstawiciele Zarządu Powiatu podpisali umowę z wykonawcą na realizację II etapu remontu obiektu, który będzie służył zarówno mieszkańcom, jak i lokalnym stowarzyszeniom sportowym.
we wtorek, godzina 19:37 Tarnogród
Andrzejkowy wieczór w Tarnogrodzie
w piątek, godzina 09:57 Stary Lipowiec
Remont drogi zakończony
w sobotę, godzina 10:14 Biłgoraj
Radni zdecydują o podwyżkach opłat za śmieci
Na najbliższej sesji Rady Miasta Biłgoraja, która odbędzie się 27 listopada, radni podejmą decyzję dotyczącą zmiany wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Proponowana podwyżka jest związana z rosnącymi kosztami utrzymania systemu gospodarki odpadami oraz spadkiem liczby mieszkańców objętych opłatą. Nowe stawki mają wejść w życie 1 stycznia 2025 roku.
w poniedziałek, godzina 20:45 Biłgoraj
Radny zaproponował niższe podatki w gminie Biłgoraj - czy Rada poparła jego wniosek?
w piątek, godzina 20:16 Biłgoraj
Biznes Ziemi Biłgorajskiej w jednym miejscu
19 listopada 2024 Babice
Upamiętnienie biskupa z Babic
We wtorek, 19 listopada przy szkole w Babicach odbyła się uroczystość odsłonięcia i poświęcenia kamienia upamiętniającego biskupa płk. Mateusza Siemaszko, duchownego i żołnierza, który zapisał się w historii Polski.
we wtorek, godzina 09:11 Biłgoraj
80-lecie LOK
w poniedziałek, godzina 15:49 Biłgoraj
Nagroda dla Anny Świcy
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball