W projekcie uczestniczyli uczniowie i nauczyciele ze szkół z Litwy, Estonii, Turcji i Polski. Koordynatorem projektu jest nauczycielka języka
angielskiego pani Bożena Sidor. Duży wkład w przygotowanie różnorakich zadań miała także pani Barbara Beda, również nauczycielka języka angielskiego. Celem współpracy jest poznawanie kultury i sztuki innych narodów poprzez uczestnictwo w różnych przedsięwzięciach.
Młodzież ze wszystkich krajów partnerskich miała za zadanie przygotować prezentacje multimedialne tematycznie związane z krajem, miastem i szkołą, z których pochodzili uczestnicy projektu. Pokazy komputerowe prezentowane na spotkaniu w Turcji pozwoliły poznać bliżej zwyczaje, zainteresowania i światopogląd ludzi mieszkających na Litwie, w Estonii, Turcji czy w Polsce. Dzięki znajomości języka angielskiego młodzi ludzie
szybko nawiązywali kontakty i wymieniali się doświadczeniami.
Program pobytu w Usak był bardzo interesujący i bogaty. Młodzież uczestniczyła w warsztatach dotyczących rękodzieła artystycznego, które polegały m.in. na tworzeniu dekoracyjnych akcesoriów z kokonów jedwabników, posługiwaniu się techniką "Ebru" podczas tworzenia barwnych obrazów, tkaniu dywanów czy dekorowaniu ceramiki.
Bogatą kulturę Turcji uczestnicy projektu poznawali także poprzez zwiedzanie Muzeum Etnograficznego, Muzeum Archeologicznego, dwóch meczetów, starożytnego miasta Hierapolis oraz udział w miejskiej imprezie, podczas której prezentowano stroje zaręczynowe przyszłych panien młodych.
Niezapomniane wrażenia wywarła na wszystkich wycieczka nad kanion Ulubey oraz zejście wapiennymi tarasami w Pamukkale. Zwiedzanie kopalni złota oraz przemysłowej dzielnicy miasta Usak przyczyniło się do poznania podstaw rozwoju gospodarczego tureckiej prowincji. Uczestnicy projektu mieli także okazję poznać zasady popularnej gry liczbowej Mangali oraz przypatrzeć się tureckiej grze konnej Jarid.
Swoje umiejętności artystyczne uczniowie z Turcji zaprezentowali podczas koncertu w Centrum Kultury i Nauki w Usak. Oprócz tradycyjnych pieśni i tańców, widzowie mogli podziwiać taniec derwisza, a także usłyszeć muzykę Chopina.
Wszystkie wspólne działania, wycieczki, gry i zabawy, długie rozmowy sprawiły, że moment pożegnania dla uczniów z różnych państw nie należał do łatwych.
Kolejne spotkanie odbędzie się w marcu w Estonii. Do Biłgoraja uczestnicy projektu przyjadą w październiku w przyszłym roku. Zakończenie będzie miało miejsce na Litwie.
Realizacja projektu Comenius to ogromna praca dla koordynatorów oraz nauczycieli i uczniów biorących w nim udział. Wiąże się ona z zaproszeniem do własnego kraju międzynarodowych grup, przygotowaniem ich tygodniowego pobytu, zorganizowaniem warsztatów tematycznych, wycieczek krajoznawczych itp. Tego typu przedsięwzięcia dają jednak niewymierne korzyści: młodzież zdobywa wiedzę empirycznie, poznaje dorobek innych narodów i jednocześnie promuje własny kraj i jego kulturę, doskonali znajomość języka angielskiego i nawiązuje liczne kontakty, które są często utrzymywane nawet po zakończeniu realizacji projektu.