Grupa Black Red White lokuje około 30% swojej sprzedaży za granicą. Jej asortyment dostępny jest, poza rynkiem polskim, w ponad 50 krajach świata, m.in.: Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii, Chorwacji, Wielkiej Brytanii, USA, Kanadzie. Nowa inwestycja zakłada wzrost sprzedaży produktów oferowanych przez Black Red White w krajach bałkańskich. Firma BLACK RED WHITE INTERIOR d o.o. - której 100% udziałowcem jest BRW SA - odpowiada za prowadzenie hurtowej działalności handlowej w takich krajach, jak: Bośnia i Hercegowina, Serbia, Czarnogóra, Chorwacja, Słowenia i Macedonia. Zadaniem spółki będzie dystrybucja produktów marki BRW do salonów meblowych zainteresowanych współpracą, a także pozyskanie nowych partnerów handlowych w krajach bałkańskich. - Celem inwestycji w Banja Luce jest przede wszystkim zwiększenie dostępności produktów Black Red White na Bałkanach. Obecność hurtowni w tym regionie przyspieszy i usprawni realizację zamówień i dostaw oraz organizowanie lokalnych akcji promocyjnych. Rozwój międzynarodowej sieci sprzedaży wpisany jest w strategię biznesową Grupy i zakłada systematyczne zwiększanie udziału eksportu w strukturze przychodów" - powiedział Stanisław Bosak, prezes BRW SA. Uruchomienie nowego punktu handlowego na Bałkanach ułatwi partnerom biznesowym Grupy prowadzenie proaktywnej polityki sprzedażowej dzięki bezpośredniej dostępności do takich materiałów reklamowych, jak: katalogi, ulotki czy broszury promocyjne. Ponadto, BRW SA - główna spółka w Grupie - oferuje kontrahentom pomoc w zakresie otwierania salonów partnerskich oraz aranżacji powierzchni ekspozycyjnej punktów sprzedaży detalicznej. Po dokonanych zmianach strukturalnych, w skład Grupy wchodzi aktualnie BLACK RED WHITE SA i 20 spółek zależnych, w tym 10 podmiotów zagranicznych zlokalizowanych na Ukrainie, Białorusi, Słowacji, w Rosji oraz Bośni i Hercegowinie.