Trakt rowerowo spacerowy nad brzegiem Białej Łady będzie naszym zadaniem dostarczał mnóstwo korzyści mieszkańcom miasta i zwiększał atrakcyjność Biłgoraja. Wzorem mogą być inne miasta, np. Rzeszów, gdzie nad Wisłokiem każdego dnia widuje się osoby spacerujące, rodziców z dziećmi, osoby jeżdżące na rowerach, rolkach, osoby biegające, czy też uprawiające nornic walking i to niezależnie od pory roku, czy pogody.
Argumentem przeciw budowie nie może być fakt, że teren ten jest raz na kilka lat zalewany przez Białą Ładę. Rzeszowskie, czy Krakowskie bulwary też są co jakiś czas pod wodą. Gdy woda opadnie służby odpowiedzialne za sprzątanie porządkują teren i po kilku dniach nie ma śladu po powodzi. I tak samo może być w przypadku Biłgoraja. Warto też wspomnieć, że obecnie również w Warszawie budowane są bulwary nadwiślańskie na terenie zalewowym.
Z naszych informacji wynika też, że istnieje możliwość dofinansowania tego typu inwestycji nawet w 100%. Środki mogą pochodzić z programów Unijnych, czy też z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, który wspiera ekologiczne formy transportu.
Trasa przejazdu Masy liczyła tym razem około 7 km i prowadziła następującymi ulicami: Plac Wolności - Kościuszki - Cegielniana - Poniatowskiego - Cicha - Batalionów Chłopskich - Armii Krajowej - Radzika - Konopnickiej - Wiejska - Kościuszki - Krzeszowska - Piaskowa - Armii Kraków - Sikorskiego - Kościuszki - Plac Wolności. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy i zapraszamy za miesiąc.