Zbliżają się święta Bożego Narodzenia. Często są one traktowane jak okazja do zrobienia większych zakupów, odpoczynku, a nawet zabawy. Zapominamy czyje urodziny świętujemy. Komercjalizacja świąt stała się faktem. Na to zjawisko postanowili zwrócić uwagę wychowankowie Młodzieżowego Domu Kultury, którzy pod okiem instruktorów przygotowali spektakl zatytułowany "Anioły od reklamy".
- Przedstawienie przygotowywaliśmy przez półtora miesiąca. Udział w nim wzięła przede wszystkim grupa teatralna Spontan, młodym aktorom towarzyszyły Dzieciaki Śpiewaki - grupa prowadzona przez Andrzeja Czernika, Adusie - Edyty Buczek, jak również grupa tańca Styl Agnieszki Wolanin - mówi w rozmowie z portalem bilgorajska.pl autorka scenariusza i reżyser Joanna Łukaszczyk.
Przedstawienie wprowadziło w świąteczny nastrój. Głównymi bohaterami byli aniołowie, którzy starając się dotrzeć z radosną nowiną do ludzi poszukiwali najlepszego sposobu. Z pomocą przyszedł Internet, stąd dowiedzieli się jak żyją ludzie współcześnie i jak wielką rolę w ich życiu odgrywają reklamy. Mieszkańcy nieba postanowił więc dobrze rozreklamować fakt narodzenia Jezusa. Na ziemię pomysłowe anioły sprowadził archanioł Gabriel, który przypominał sens świąt Bożego Narodzenia.
- Mamy tradycyjne wyobrażenie o aniołach, a ja chciałam pokazać je trochę inaczej, w podartych jeansach, trochę roztrzepanych, bo może one są trochę do nas podobne, może też mają wady i przywary. Oczywiście jeśli w anioły wierzymy - podsumowuje Joanna Łukaszczyk.